all work and no play


Om man bara bloggar om fredagar och lördagar, då ser det ju ut som att det är Bara roligt i Bullerbyn hela tiden. Men eftersom jag är mån om att allt ska rymmas i den här bloggen och att man ska se olika sidor av det här livet jag håller på med, så kommer här en tisdag.


07:19 Goder morgon i denna sal.


07:50 Morgonpromenaden.


08:32 Frukostäggen.


09:38 På Götaplatsen ser jag en ful fisk ...


09:39 ... och ett gäng färgglada barn.


10:36 Sitter i datasalen ett par timmar och läser uppsatser.


12:50 Äter lunch i detta fina sällskap.


14:24 Pluggar lite till i datasalen. Sedan går jag hem och på vägen går jag förbi biblioteket för att hämta ut några reservationer.


14:56 Styr upp lite disk och sånt.


15:45-20:45 Jobba jobba joobba.


21:04 Promenerar hem genom Allén.


21:14 Köper frukost.


21:31 Fem minuter efter att jag kommit hem börjar det ösregna. Jag älskar ljudet mot mitt takfönster. Jag älskar mitt takfönster.


22:47 Stryker lakan till Project Runway.


23:35 Godnatt!

Ray Parker Jr. | Ghostbusters

6 comments :

  1. Vilken fin tisdag! Fina och roliga bilder!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Ja, den var fin, men också ganska mastig. :)

      Delete
  2. Sådär mycket får inte jag gjort på en vanlig tisdag. Tycker nog det verkar ganska roligt i Bullerbyn ändå. Har ett likadant strykjärn förresten!

    /carro

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jomenvisst, visst var det fint. Men mycket jobb och mycket joxande fram och tillbaka mellan jobb och skola. Så som det är i Bullerbyn. :)

      Delete
  3. Älskar såna här inlägg. En helt vanlig dag. Typ som alla dagar är.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag med! Jag älskar när andra gör dem och jag älskar att göra dem själv. Allt det vanliga i livet.

      Delete