jag ska flytta!



Ja inte så värst långt. Några kilometer kanske eller så. Men för mig är det en stor förändring. Som ni vet har jag trivts alldeles underbart i mitt kollektiv, med människorna, läget, utsikten och lägenheten själv. Men det är fyra år sedan jag flyttade in här nu och det är dags för en förändring. Jag har börjat känna på senare att jag längtat efter att ha saker på mitt sätt, rå om mig själv och faktiskt kunna vara helt ensam hemma. (Vi har alltid haft stor respekt för att man behöver stänga in sig och vara själv, men det är ändå inte samma sak som att ha hela sitt hem för sig själv.) Länge bodde jag här och tyckte att det här måste vara det enda rätta sättet att bo på - så bra har jag haft det. Men nu som sagt är det dags för något annat. Jag bodde ju själv åren innan kollektivet och trivdes jättebra med det också.

Och vad blir det då?
Det blir Storgatan. :)
En jättefin liten etta på vinden som jag kände så fort jag steg in där att det här är mitt nya hem. Klart jag kommer sakna mitt älskade, gröna Guldheden; klart det blir galet att bo så centralt. Men där är faktiskt väldigt tyst, det är fem våningar upp och vetter mot innergården, så bullret stängs ute helt. Det är en studentlägenhet, så jag kommer bara kunna bo där det här året jag har kvar på Artisten, men det spelar mindre roll nu. Jag är så glad!

Jag flyttar in 1 oktober och jag längtar som en liten tok. Men först ska jag lyckas rensa och packa alla mina högar med pryttlar. Hjälp. :)

***

I'm moving!

As you know I've been loving living together with friends in this awesome apartment. But it's time for something different. Lately I've been longing for a place of my own where I can be totally alone and decide even the smallest, most insignificant details myself. So it's time that I do just that.

So what's it gonna be? It's going to be Storgatan. It's a great little apartment, and I adored it as soon as I stepped in. Of course I will miss my green, beloved Guldheden; of course it's going to be odd living in the middle of the city centre. But it's actually very quiet in the apartment, it's on the top floor of the building (basically in the attic) and the noise from traffic and people doesn't get in. It's a student apartment, so I'll only be able to stay this last year of my education, but that doesn't matter now. I'm so happy!

I'm moving in on October 1st and I seriously can't wait. But first I'll have to purge and pack the crazy amount of stuff I have. Oh dear. :)

ur Hoffmans Äventyr | Les oiseaux dans la charmille (la chanson d'Olympia)

No comments :

Post a Comment