edinburgh del 6: arthur's seat



Igår var det en på skolan som sa att det var roligt att se Skottlandsbilderna i bloggen. "Kul att du tycker det! Det kommer många fler också. Jag är ju bara på dag 2 än" sa jag. "Va, men det stod jag 'dag 5' överst?" "Nej nej - del 5", sa jag. :) Och sen råkade jag ta typ 2000 bilder i Frankrike. Jag kommer ha resebilder att redigera ända fram på höstkanten! :)

Det här är i alla fall bilder från min finaste Skottlandsdag. Vi hittade ju ett berg dagen innan och bestämde oss nu för att gå tillbaka och kliva ända upp på toppen, Arthur's Seat. Åh, vad jag älskar att vandra. Det var blåsigt och kyligt men härligt, så himla härligt! Gultörnet (det här kanske inte alls är gultörne, jag har ingen koll på växter, men gultörne är ett sådan där fint ord som jag läst i någon bok och det skulle bara passa så himla bra om just det här råkade vara gultörne) färgade bergssidorna alldeles knallgula och man hade utsikt över hela Edinburgh. Jag som alltid hamnar sist när man är ute och går i en grupp (av tre skäl: 1. Jag stannar och tittar på utsikten stup i kvarten, 2. Jag stannar och fotar ännu oftare och 3. Jag är klen) gick för mig själv och drömde och nynnade på saker och var lycklig.

No comments :

Post a Comment