edinburgh del 3: dunbar's close garden



Trädgårdar. Jag trivs så bra i trädgårdar. Jag är helt ointresserad av enstaka blommor och växter och att syssla med dem själv, men jag trivs så bra i trädgårdar. Det här är en jag hittade i Edinburgh. Man gick igenom en mörk gränd och öppnade en grind som såg ut att vara låst men inte var det, och så var man i en hemlig och magisk trädgård. Som i Den hemlighetsfulla trädgården, som har varit en av mina favoritböcker sedan jag var liten.

***

Gardens. I like gardens so much. I'm completely uninterested in flowers and plants and growing them myself, but I love gardens. This is one that I found in Edinburgh. I went through a narrow alley and opened a gate that looked locked but wasn't, and then there we were in a secret and magical garden. Like in the Secret Garden, which been one of my favorite books since I was little.

No comments :

Post a Comment