fem år i mars


För ett år sedan


Hade jag precis fyllt på med ny blå färg i håret.


Gjorde en av mina sjuåriga blockflöjtselever det här fantastiska porträttet av mig.


Firade Viktor och jag ett år ihop bland annat med att gå på Universeum.


För två år sedan


Gick jag första året på Ljungskile och hade lunchkonsert i matsalen med min jazzensemble.


Blev jag ihop med Viktor och var så sjukt kär. (Den saken har inte förändrats.)


Spelade jag och Per in musik som man fortfarande kan höra här.


För tre år sedan


Var Johan och jag i London på spontansemester och hade det tokfint.


Åkte jag skidor i fina Bydalen i en vecka.


Gick jag en konstkurs på Helsjön och sysslade med keramik och screentryck.


För fyra år sedan


Tog mitt andrahandskontrakt slut och jag blev tvungen att flytta ifrån den här utsikten.


Var jag sjuk och ville aldrig gå ut.


Var jag också i Bydalen en vecka och klarade mig fint fast jag trodde att jag skulle "dö och bryta båda benen".


För fem år sedan


Blev det vår tidigt.


Flyttade jag till Guldheden och var lycklig typ hela tiden.


Dansade jag lindy hop som en galning, som här på Swingin' Spring.


Jag insåg nu att jag ju har femårsjubileum med min kamera det här året. Den har tjänat mig troget och det hoppas jag att den ska göra länge till. Vad mycket fina bilder man har tagit på fem år ändå!

Daniel Nelson | Kraften av en regnbåge

No comments :

Post a Comment