ett foto i timmen: tisdag


Bortsett från att vara på nya platser, och det har jag tyvärr inte möjlighet till just nu, finns det ingenting som sparkar igång mitt fotograferande som ett foto i timmen. Här är gårdagen i 13 bilder och lika många timmar; inte riktigt alla mina vakna timmar är med, men en hel del.


08:43 Kliver på vagnen till skolan. Jag kom inte på förrän jag gick hemifrån att jag skulle ta ett foto i timmen, så den tidigaste morgonen finns inte med idag.


09:13 Utsikt från övningsrummet.


10:31 Idag är det Bach.


11:11 Sen byter jag övningsrum, för jag har hittat en lucka här i mitt favoritövningsrum.


12:37 Lyssnar på Mattias solopianolunchkonsert. Han spelar Brahms. Jag gillart.


15:38 Efter lunch har jag föreläsning + workshop i två timmar och då vågar jag inte fota. Sedan har jag ett litet hål och börjar begrunda min egen otillräcklighet och dålighet. Blir deppig och slösurfar i datasalen.


16:50 Dags för inspelningsprojekt för musikteknikkursen. Vi har bokat studion hela kvällen. Vi kan nästan ingenting. Det är lite trixigt. Tur att jag har en sådan trevlig grupp - Henrik, Erik och Karin.


17:06 Här tror jag att vi försöker rumsmicka eller nåt.


18:00 Kilar ut och köper middagsmackor.


20:15 Karin mickar gitarrförstärkaren så att Henrik kan lägga sin pusselbit till de vi redan spelat in.


21:34 Lite slutgiltigt rattande och sedan är vi faktiskt färdiga! Det här var en ganska liten uppgift - tur för oss. Vi kan mer nu än när vi började i alla fall.


22:09 Äntligen hemma. Jag är helt kokt i huvet.


23:15 Godnatt!

No comments :

Post a Comment