på jullovet


Detta gjorde jag på jullovet (förutom julpyssel, julklappsinslagning, julfirande, juldagspromenad, nyårsmiddag och trettondagsbal):


Spelade spel med kollektivet.


Tog enstaka korta promenader med Viktor.


Kollade på På Spåret och massvis med slappa romantiska komedier.


Fikade med Maria. Det var det mest avancerade i mina mellandagar (då förstår ni ambitionsnivån på mitt jullov) och en prima höjdpunkt!


Åt massvis med kola.


Sen blev jag sjuk och barrikaderade mig i soffan i flera dagar. Tur att min pojkvän är ännu slappare än jag, för jag fick sällskap där i soffan och inledde ett Downton Abbey-maraton utan dess like.

Och nu är jullovet slut och det är två veckor kvar av den tråkiga höstterminen. Sen ska jag sjunga och ha roligt igen! Och förhoppningsvis bli av med den här envisa förkylningen som gör att jag bara sticker ut näsan om det är absolut nödvändigt.

***

Except for Christmas Christmas celebrations, a New Year's Eve dinner and a Twelfth Night's ball this is what I did with my Christmas break: played board games, took short walks, watched TV and lots of movies, had fika with Maria and ate caramels. And then I got sick and spent several days on the couch with a Downton Abbey marathon.

Esbjörn Hazelius | När tranan flyger

No comments :

Post a Comment