ett kalas till



Ett enda födelsedagskalas duger ju förstås inte, så i söndags hade jag över familjen för ett till.


Mamma bad om ursäkt för att hon hade (enligt sig själv) så fula blommor med sig, "ja det är ju det enda som växer kvar i trädgården nu".


Alltså kolla tårtan! Den har Johan gjort såklart, efter mina uppdrömda önskemål: tre chokladbottnar, passionsfrukt och hallon i varsitt lager och så kolakräm utanpå. STÖRT god.


En gullig detalj som jag inte märkte förrän nu när jag såg bilden är att Viktor valde samma mugg som på kalaset dagen innan, den rosa kärleksmuggen. <3


Och det var den kalasvevan. Nu är det slut med födelsedagsfirande av mig för det här året. Rackarns att födelsedagarna alltid ska vara över så fort alltså! Oh, well, det är ju tur att det finns annat som är roligt i livet än födelsedagar.

***

Of course one birthday isn't enough, so I had my family over too, for a birthday fika. Johan made the lovely chocolate cake (with raspberry and passionfruit filling and caramel on the outside) and my mom brought the pretty flowers (while apologizing for not having better flowers in the garden at this time of year ...).



No comments :

Post a Comment