blandade dagar



Ofta när jag berättar att jag älskar hösten och är lycklig nu, undrar folk om jag verkligen trivs med alla delar av hösten. Och ja; även det här: det mulna, regniga, blåsiga.

Det har varit några blandade dagar för mig. Jag har träffat en ny sjukgymnast som förstod mig bättre än någon jag träffat förut och som sa att om jag jobbar på ordentligt skulle jag kunna vara smärtfri efter jul - jag tror honom inte, men ändå någonstans, att det finns ett hopp. Min tandställning har gått sönder och jag har fått (köpt - och billig var den inte) en ny som får tänderna att värka, jag hoppas jag vänjer mig snart.

Jag ägnade lördagen, då hela stan var ute och njöt av det underbara ljumma vädret, åt att sitta i soffan och längta efter min älskade, för jag hade inte lust att njuta av vädret tillsammans med någon annan än honom. Och så har jag haft två helt fantastiska, himmelska lindykvällar, steg för steg känner jag hur passionen kommer tillbaka - och kontakten och ramen jag hade när jag tog uppehåll för några år sedan, den är kvar! Jag ska bara gräva fram den, och jag gräver, på det sociala dansgolvet ihop med några av mina favoritdansare smälter jag bort allt skrufs som landat ovanpå kontakten nu när jag inte dansat, och därunder ligger det och väntar.

Det är blandade dagar och jag är lycklig.

***

I'm having some mixed days. A new physical therapist who understands me better than anyone I ever had; new braces that make my teeth ache; missing my beloved to the point that I couldn't enjoy the sunny, warm weekend we had; having two lovely, amazing lindy hop nights in a row. I'm having mixed days and I am happy.

Bon Iver | Towers

1 comment :