sträcka på benen



Hej vänner! Nu är jag hemma igen. Vi har haft en så underbar fjällvandring så jag kan knappt fatta det! Jag har tagit helt brutalt mycket bilder förstås, jag lägger nog upp dem en vandringsdag i taget framöver, ihop med lite annat gojs som är kvar från dagarna innan resan. Men jag börjar jobba redan i övermorgon så vi får se hur mycket jag hinner fixa med bilder innan dess. Ingen rast och ingen ro, säg!

I Stockholm på väg upp skulle tåget ha paus i tjugo minuter, så då fick vi promenera runt på perrongen och sträcka på benen. Nu slår det mig vilken bra titel det är för detta det första av många fjällvandringsinlägg; sträckt på benen är just vad vi gjort, fysiskt såväl som mentalt. Men mer om det när vi kommer dit.

Nu ska jag äta en lunch bestående av min favoritvariant av Johans surdegsbröd med smör och ost. Frukost till lunch anyday. För det är så himla gott.

***

Hello friends! I'm home. We've had such an amazing hike that I can hardly believe it! I've taken a crazy amount of photos of course, I'll probably post them one day at a time over the next weeks or so, along with some other stuff that's left from the days before our trip. But I go back to work the day after tomorrow, so we'll see how much time I have before then.

In Stockholm on our way up north the train was staying for twenty minutes, so we took a little walk around the platform to stretch our legs. It strikes me now as a really good title for this the first of many travel posts; streched our legs is exactly what we've done, physically as well as in our minds. But more about that later.

Now I'm going to eat a lunch made of my favorite among Johan's sour dough bread with butter and cheese. Breakfast for lunch any day. Because it's soo good.


soundtrack dag I
Ben Folds Five | Whatever And Ever Amen

No comments :

Post a Comment