månader



När jag blir ledig - sommarlov, påsklov eller annat sådant som man har på folkis - brukar jag sätta igång med något collageprojekt. Helst i en bok. Dels för att allt blir prydligt samlat i böcker och jag slipper ha collage drällandes överallt (jag har nog med papper drällandes överallt), men det är något annat också ... Bokglädjen? Det är något visst med att bläddra i en bok smockfull av färger, tycker ni inte?

Nåväl, i påskas började jag med en liten idé om årets månader. Jag skrev ut en bild från varje månad under året som gick och skrev några rader om hur jag känner för varje månad. Så blev det collage av det. Och nu i början av sommaren passade jag på att slutföra pysslet. (Jag slutför pyssel alltför sällan, men ibland lyckas jag.) Det är så skönt att bara koppla bort hjärnan helt och hållet och bara klistra fast papperslappar i en bok, utan annan anledning än att man känner för det. Ni borde testa!

***

When I'm on a break from school - summer holidays or Easter break or something lite that - I alwasy start a new collage project. Preferably in a book. Partly because it gets neatly put together in a book and I don't have to have collages lying all over the place (I have enough paper lying all over the place as it is), but there's something more to it ... The joy of books? There's something special about flipping through a book chock full to the brim with colors, don't you think?

Anyways, this Easter I started a little idea about the months of the year. I printed a photos from each month of the past year and wrote a few lines on how I feel about every months. And then turned it into collage. And at the beginning of summer I finished the project. (I finish crafts projects to seldom, but sometimes I manage.) It's so good to disconnect my brain and just glue random pieces of paper into a book, for no other reason than feeling like it. You should try it!













Jonas Knutsson | Take Off

2 comments :