första helgen på kollo


Jag har varit på utbildningshelg inför mitt sommarjobb som kolloledare. Jag är helt slut i huvet! Vi har pratat och presenterat oss och lärt känna varandra och haft runtvisningar och badat flera gånger om och kvällsbastat och gått igenom schemat och rutinerna och krishanteringsplanen och gått HLR-kurs och rensat bort tång och ätit mat och fikat och bränt våra axlar och spelat spel och fikat lite till.

Och åh, plötsligt slår det mig att jag ska få tillbringa hela sommaren vid havet! Och med så fantastiska människor som de andra i ledargruppen verkar vara. Jag har inte fotat några människor eftersom vi knappt känner varandra. Men jag hoppas på att några kommer låta mig fota dem senare, alla fantastiska personer bäddar för underbara porträtt.

***

I've been on an education weekend for my summer job as a camp leader. I'm so tired! We've talked and introduced ourselves and gotten to know each other and been shown the island and went swimming and took a sauna and gone through the schedule and routines and crisis plan and learned CPR and cleaned parts of the beaches from seaweed and ate lots of food and had fika and burned our shoulders and played boardgames and had some more fika.

And suddenly it hits me that I'm going to get to spend all summer by the sea! And with amazing people, too. I haven't photographed any of them yet since we hardly know each other. But I'm hoping they'll let me later, all these amazing personalities make for some lovely portraits.


No comments :

Post a Comment