andras fina bloggar


Nu när jag är borta över helgen (på en till utbildningshelg inför sommarjobbet) tänkte jag bjuda på lite länkar till några prima bloggar som jag läser. Alla är inte renodlade fotobloggar (vad nu det är), men alla är väldigt inspirerande på något eller många sätt. Alla bilder har jag lånat från deras respektive bloggar.

Det enda de alla har gemensamt är att de drivs av folk som inte bara är duktiga på det de gör utan dessutom verkar så himla trevliga. Jag skulle bra gärna vilja fika med dem allihop! (Det slår mig nu att det kanske är ett kriterium för att jag ska vilja följa en blogg? Tål att tänkas på!)

- - -


Hilda Grahnat. Jag kan bli lite kär i henne ibland! Särskilt i hennes bilder då förstås. De är galet inspirerande! Dessutom verkar det som att hon har gått på SVF, och det ger ju som vi vet extrapoäng i min bok.


En liten hemlis om mig är att när andra pratar om vad för sorts klänning de skulle vilja gifta sig i eller vad de ska bjuda på för mat, då tänker jag bara på tre saker: vilka vänner jag skulle vilja spelade under vigseln (och om jag ska komponera ingångsmusiken själv? Skulle jag aldrig få för Viktor om jag gifter mig med honom, hans kompositionsstil är mycket jazzigare och mindre sliskig än min), vilket storband som ska spela till dansen, och vilken fotograf jag skulle vilja ha. Förra sommaren började Hilda Grahnat posta bröllopsbilder hon tagit i sin blogg och jag trillade nästan av stolen. Det enda som är negativt med att hon nu startat en bröllopsfotografhemsida är att om jag gifter mig någon gång kommer hon ha blivit så populär och dyr vid det laget att jag inte kommer ha råd med henne. Nåja, tills dess njuter jag av hennes underbara bilder.

- - -


Annika Bäckström är blivande reklammakare som hon själv säger, och fyller sin blogg med vardagsfoton, illustrationer, pyssel, animationer och en massa annat. Alltihop är galet kreativt och roligt! (Klicka på Ideas by Heart för att se den jättefina filmen!)


- - -


Ingrid Bergström Nilsson gör pyssel och äventyr av allt. Hon har en hel kategori blogginlägg med bara paketinslagningar! Hon är också grym på maskeradutklädslar och pollockpyssel.


- - -


Karin Wåhlberg bor i London (inspirerande grej 1) och bloggar både sina vardagsfoton och sina projekt i en ganska perfekt blandning (inspirerande grej 2).


- - -



Isabelle Norman Sällström gör grafiska tryck i det egna företaget Isa Form. Bloggen handlar en del om det och en del om hennes liv och familj. Jag gillart! Inte bara för att hon är grymt duktig utan kanske ännu mer för att hon är så himla rolig. :)

(Sidenote: Det här fina trycket har jag hemma på min vägg. Jag fick det i present eftersom jag hittade på namn åt det och de andra i samma serie. Kul va!)






***

Time to share some inspiring blogs I follow. All photos belong to the photographers; click the links!

1 comment :

  1. Tack för länkning och fina ord! Klart det var okej att låna bilder! :)

    ReplyDelete