ocn en regnskog


Del 4 av överraskningsdagen! (Del 1, del 2, del 3.)


De har en regnskog på Universeum också!


Och en spexig avdelning om rymden! Rymden är ytterligare ett fint exempel på saker vi båda gillar, fast vi gillar det på olika sätt. Viktor är mer "aha, det funkar så" och jag är mer "ååh, ett oändligt mörker som kan titta in i med fina stjärnor överallt ... ååh" och så. Fast med lite krydda av det andra förhållningssättet, kan man säga. Så det funkar alldeles utmärkt.


Där fotade jag inte så mycket eftersom mitt minneskort började bli fullt (ehe), men här är i alla fall Viktor och jag i en värmekamera.


Sedan var det plötsligt kväll och Universeum stängde. Då gick vi och åt crêpes, som ju alltid är grymt gott.


Och sedan var vi på bio och såg Rango, eftersom en annan grej som vi båda gillar är animerade filmer som egentligen är gjorda för barn, fast för vuxna. Om ni fattar. Som Wall-E och Up till exempel. Rango var inte i den klassen, men det kunde ju inte jag veta.

Och det var den fina dagen. Världens bästa dag tyckte jag själv, och Viktor var sådär "ååååh"-ig som han är när han tycker att jag är underbar, så han var nog också nöjd. :)

***

Last part of the surprise day I gave to Viktor (Part 1, part 2, part 3.) They have a rainforest too at Universeum and a big exhibition about space, which is something both Viktor and I love. After Universeum closed, we went to eat crêpes. And then we went to see Rango, because another thing we both adore is animated movies. This one wasn't brilliant, but it was still nice.

And that was that. It was a great day I thought, and Viktor had that expression he has when he thinks I'm adorable, so he was probably happy too. :)


Ron Sexsmith | Hard Bargain

No comments :

Post a Comment