sälen pt. 3: the chairlift thing



Alltså detta med sittliftar! Jag har aldrig åkt nån förut (jag har bara åkt skidor två gånger förut, i Bydalen, som också är fint men mindre) och var lite skraj, men blev helt kär, det är som att flyga ju! // So this chairlift thing! I've never tried that before (having been on only two ski trips before, to Bydalen, which is nice too but smaller than Kläppen), and was a little scared, but I loved it, it's so much like flying!


Mina hyrskidor, de tjänade mig väl. // The skis I rented.


En annan trevlig sak med vår skidresa var att trots att vi var på så olika nivåer gick det ändå att åka ihop. Vi kunde ta sittliften upp tillsammans och sedan åka ned i varsin backe, eller åka halva dagen tillsammans och halva dagen i par. Jag vill tillbaka till Kläppen!

No comments :

Post a Comment