I love it, I love it



Jag har velat ha blått hår i många år, ända sedan jag först började färga håret och ha olika frisyrer, och i veckan blev det äntligen, äntligen av (det är ett större projekt än man kan ana eftersom det måste vara helt vitt - vanligt blont hår är ju lite gult och har man blått i då så blir det grönt, och jag har ju mörkt hår från början). Vi vet fortfarande inte hur det kommer bli när jag har tvättat det ett par gånger, det kanske blir ljusblått eller slaskgrått, men i så fall har det varit värt de för enbart de här fantastiska dagarna av färglycka. Jag är lycklig!

***

I've wanted blue hair for many years, since I first started dyeing my hair and having different hair cuts, and this week it finally happened. (It's a larger project than you'd think because the hair has to be completely white - normal blond hair is always a little yellow, and if you put blue into that it turns green.) We still don't know what it's going to be like after a couple of washes, maybe it will be light blue or ugly gray, but even then it's been worth it for just these few days of colorful bliss. I'm happy!

4 comments :

  1. Ja, sannerligen. Jag försökte fixa blått hår en gång och hade inte tillräckligt tålamod. Ska det göras ska det göras ordentligt! Way to go!

    ReplyDelete
  2. tack fina ni! (ja eller hur camilla, det får göras ordentligt! jag har försökt en annan gång och då blev det mögelgrönt. så nu var det bara grymt mycket blekning som gällde :))

    ReplyDelete