och apelsingrädde och rom



I lördags hade Johannes 25-årsfest. Det var galet och fantastiskt. Vi satt ute i trädgården i en sorts paviljong med ljuslyktor överallt till mitt i natten. Så fanns det god mat med indiskt tema och kolakakor med apelsingrädde och dricka rom som hade legat med en massa bär i sig i tre år och sedan blandats med valnöts ... nånting, galet gott var det i alla fall. Sen dansade Viktor och jag på gräsmattan, för de spelade skivan som vår låt är på (på stereon som naturligtvis fanns där i trädgården). Hah, vår låt och vår låt, vi brukar dansa till den i alla fall. Tryckare! Jag älskar det. Min pojkvän är så bra på det också. Summan är att den här festen var som Johannes är, kan man säga; varm och fantastisk.

***

Last Saturday Johannes had a party for his 25th birthday. It was crazy and amazing. We sat out in the garden until the middle of the night. There was India themed food and caramel cookies and orange flavored whipped cream and rhum (rum?). Viktor and I danced on the grass when our song came up (because there was a stereo in the garden too, of course). The party was like Johannes; warm and amazing.

Esbjörn Svensson Trio | Goldwrap

P.S. Om man tycker att jag tar fina bilder och vill hjälpa mig att ha en utställning på folkhögskolans bibliotek så kan man klicka här!

No comments :

Post a Comment