och sedan, venedig



Och sedan, Venedig. Körfestivalen hade bokat en båt åt oss senare på eftermiddagen, eftersom vi hade konsert inne i Venedig på kvällen, men vi var ett litet gäng som åkte in kollektivt på förmiddagen för att få vara där hela dagen. Och, åh, vad ska jag säga? Jag har varit i Venedig förut men lyckades inte ta mig förbi turistkvarteren, och där inne är det faktiskt inte så lajbans (trångt och högljutt och jobbigt). Men nu, så fort man kom bort några gränder, började allting skimra. Det är sant, allting skimrade! Jag blev helt tagen, helt förälskad i Venedig.

Jag brukar alltid ta mycket bilder, men jag brukar också gallra ganska hårt. Den här gången är det otroligt svårt. Jag vill ta med allt, allt i bloggen; jag tycker om varendaste bild. Det finns bilder för veckor framöver, bara från två dagar i Venedig! Jag tror bannemej att jag tänker posta ganska många av dem också, om inte alla. Det är ju trots allt min blogg, eller hur?

***

And then, Venice. The choir festival had booked a boat for us later in the afternoon, since we had a concert in Venice in the evening, but a few of us went in earlier to spend the whole day in Venice. And oh, what to say? I've been in Venice before but didn't manage to get beyond the tourist streets. This time I saw so much more and it was all shimmering. I was smitten, in love with Venice.

I always take a lot of photos, but I usually delete ruthlessly. This time it's incredibly difficult. I want to post everything; I like every photo. There are enough photos for weeks, from only two days in Venice! I think I'll end up posting quite a few, if not all. It is my blog after all, isn't it?

No comments :

Post a Comment