härlanda kammarkör + lars jansson



I lördags hade kammarkören konsert ihop med Lars Jansson. Det var inget mindre än fantastiskt. Jag har haft ångest inför den här konserten eftersom jag inte har hunnit lära mig allt utantill (och lite också för att jag fotar Swingin' Spring hela den här helgen och har alldeles för mycket att göra ... Men mer om det senare), men när vi väl stod där på genrepet insåg att jag visst kan det ändå! Och Lars Jansson är ju bara ... helt fantastisk. Åh, vad det är roligt att få sjunga, och få vara del i sådana musikaliska sammanhang! Jag blev lycklig. <3

***

On Saturday my chamber choir had a concert with Lars Jansson (one of Sweden's finest jazz pianists). It was nothing less than amazing. I've been worrying a lot about this concert because I haven't had time to learn everything perfectly by heart (and also a little because I'm the official photographer for Swingin' Spring this weekend and have way to much to do ... But more about that later), but when we rehearsed before the concert I realised that I know it a lot better than I thought! And Lars Jansson is just ... too amazing. Oh, it's so much fun to sing!

Lars Jansson | More Human

No comments :

Post a Comment